Nexora

Unieke ontwerpen, gemaakt voor jou.

Refund and Returns Policy

Retour- en Terugbetalingsbeleid

Overzicht

Bij Nexora streven we naar producten die volledig op maat gemaakt kunnen worden en zorgvuldig geselecteerde dropshipping-artikelen. Ons retour- en terugbetalingsbeleid geldt 30 dagen vanaf de datum van aankoop. Als er meer dan 30 dagen zijn verstreken, kunnen we geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten, tenzij het gaat om maatwerkproducten waarbij speciale afspraken gelden.

Niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Maatwerkproducten die volledig volgens jouw specificaties zijn gemaakt, tenzij er een defect is of een fout van onze kant

Om een retour te voltooien, hebben we een aankoopbewijs nodig. Stuur je product niet terug naar de fabrikant.

Gedeeltelijke terugbetalingen

Soms wordt alleen een gedeeltelijke terugbetaling verleend, bijvoorbeeld:

  • Producten die duidelijke gebruikssporen vertonen
  • Producten die beschadigd zijn geraakt of onderdelen missen om redenen die niet aan ons te wijten zijn
  • Artikelen die meer dan 30 dagen na levering worden geretourneerd

Terugbetalingen

Zodra je retour is ontvangen en gecontroleerd, sturen wij een e-mail om te bevestigen dat we het artikel hebben ontvangen. We laten je ook weten of je terugbetaling is goedgekeurd of afgewezen.

Bij goedkeuring wordt je terugbetaling verwerkt en automatisch teruggestort op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode, binnen enkele dagen.

Late of ontbrekende terugbetalingen

  • Controleer eerst je bankrekening opnieuw.
  • Neem contact op met je creditcardmaatschappij; het kan enige tijd duren voordat de terugbetaling officieel is verwerkt.
  • Neem vervolgens contact op met je bank, er kan verwerkingstijd nodig zijn.

Heb je na deze stappen nog geen terugbetaling ontvangen? Neem contact op via sander@wonk.be.

Omruilingen

We ruilen alleen artikelen als ze defect of beschadigd zijn. Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde product, stuur een e-mail naar sander@wonk.be en stuur je product op volgens de instructies die je in de mail zult ontvangen.

Geschenken

Als het artikel als cadeau is gekocht en direct naar je is verzonden, ontvang je een cadeaubon ter waarde van je retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt de cadeaubon verzonden.

Als het artikel niet als cadeau is gekocht, of de gever het artikel eerst naar zichzelf liet sturen, wordt de terugbetaling aan de gever van het cadeau gestuurd.

Verzendkosten voor retouren

Om je product te retourneren, stuur je een mail en zul je instructies ontvangen.

Je bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retour. Verzendkosten zijn niet terugbetaalbaar. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Afhankelijk van je locatie kan de levertijd van een omgeruild product variƫren.

Voor duurdere producten kun je overwegen een trackable shipping service of verzendverzekering te gebruiken. Wij kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde product ontvangen.

Hulp nodig?

Neem contact op via sander@wonk.be voor vragen over retouren en terugbetalingen.